• Aktualności

            • Jestem OK!

            • W zeszłym tygodniu uczniowie klas piątych wzięli udział w warsztatach poświęconych zdrowiu psychicznemu w ramach obchodzonego w naszym mieście Tygodnia Zdrowia Psychicznego "Jestem OK!"

               

              W trakcie warsztatów uczniowie przygotowywali zdrowe przekąski, obejrzeli film „W głowie się nie mieści 2” oraz wzięli udział w warsztatach poświęconych nazywaniu i odczuwaniu emocji. 

            • Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego

            • Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego obchodzony jest co roku 10 października od 1992 roku,a jego symbolem jest zielona wstążka. W tym dniu w sposób szczególny poruszamy zagadnienia dotyczące troski o zdrowie psychiczne,aby dobrze się czuć i tak też funkcjonować. Uczniom przypomniano do kogo mogą się zwrócić o pomoc w szkole i poza nią gdy poczują,że powinni bardziej o to zdrowie zadbać.

              Dzieci podczas prowadzonych zajęć świetlicowych bardzo chętnie dzieliły się swoimi sposobami na troski i smutki. Opowiadały o ulubionych zainteresowaniach, pasjach, metodach relaksacji. Same stwierdziły,że wszelkiego rodzaju aktywność fizyczna to najlepsza metoda☺️.Największym jednak zainteresowaniem wśród dzieci cieszyło się wykonanie zabawki antystresowej - gniotka❤️

              Dziękuję wszystkim za wspólną pracę i zabawę 😍.  Mam nadzieję,że uczniowie naszej szkoły ( nie tylko w tym dniu) w sposób świadomy zadbają o swoje zdrowie psychiczne i dobre samopoczucie swoje oraz swoich kolegów i koleżanek.

              ,,Zdrowo jedz, długo śpij, śmiej się dużo,aktywnie żyj! To nie toksyczne,nie kaloryczne.Zadbaj o swoje zdrowie psychiczne!"🧠👍.

              Informacja i zdjęcia: Pani Ewa Głąb 

            • Światowy Dzień Uśmiechu

            • 18 października w naszej szkole odbył się Światowy Dzień Uśmiechu, który zorganizował szkolny Wolontariat, a w tym roku połączyliśmy go z działalnością Fundacji dr Clown.

              Fundacja dr Clown została stworzona,  niesieść uśmiech tam, gdzie jest on najbardziej potrzebny – do chorych w szpitalach, zmagających się z bólem, lękiem i samotnością. Wolontariusze Fundacji, tzw. Doktorzy Clowni, podczas wizyt w szpitalu przebrani są w fantazyjne, różnobarwne stroje i aby odwrócić uwagę chorych od szpitalnej rzeczywistości wykorzystują interaktywne zabawy, animacje, ale także wspierają rozmową i dobrym słowem. 

              Więcej na temat fundacji dowiedzieli się także nasi uczniowie podczas zajęć z religii.

              Jednak, aby każdy mógł poczuć moc uśmiechu w tym dniu mogliśmy:

              - napić się z uśmiechem soku z cytryny

              - posłuchać śmiesznych sucharów i żartów podczas Konkursu na najlepszy suchar i żart

              - radośnie śpiewać i tańczyć na przerwach,

              A co najważniejsze uśmiechać się do każdego:)

              Pamiętajmy: jeżeli spotykasz kogoś bez uśmiechu daj mu jeden ze swoich, zmieniaj świat uśmiechem.

               

              informacja: p.Magdalena Salwerowicz

              i Wolontariusze SP11  

               

               

            • Pora na śniadanie- młodzi kucharze w 6B

            • Korzystając z możliwości posiadania w naszej szkole kuchni uczniowskiej klasa 6b razem z wychowawczynią  postanowiła zacząć nową tradycję wspólnych śniadań podczas, których razem się integrujemy, a jak wiadomo przez żołądek do serca, czy jak to inni mówią polak głodny polak zły- my wybieramy to lepsze:).

              Tym razem klasyczne tosty, następnym razem..... Smacznego:)

              informacja: p.Magdalena Salwerowicz

            • Zaprogramuj świat z robotem Mario

            • Od nowego roku szkolnego w klasie 1b prowadzona jest innowacja Zaprogramuj świat z robotem Mario. Uczniowie podczas zajęć odkrywają tajniki młodego programisty, uczymy się jak działają ozoboty i roboty, a także kodujemy na macie do kodowania.

              Przed nami jeszcze wiele ciekawych aktywności podczas których będziemy odkrywać kontynenty i uczyć się programowania, a wszystko po to by nasi najmłodsi uczniowie mogli wejść bezpiecznie i bez tajemnic w otaczający nas świat.

              informacja: p.Magdalena Salwerowicz 

            • Talenciaki

            • !!! Zbieramy Talenciaki !!!Przypominamy akcja trwa do 31.10. 2024. 

              Bardzo dziękujemy za odanne dotychczas kupony.

            • Dzień Chłopaka w świetlicy

            • Świętowanie ,,Dnia Chłopaka"powoli staje się tradycją w świetlicy szkolnej. Z tej właśnie okazji dla chłopców zostało przygotowanych szereg rozmaitych konkursów i zabaw.  Nasi mężczyźni walczyli o szarfę ,,Super Chłopaka". Aby ów tytuł otrzymać musieli oni wykazać się wielką próbą odwagi, sprytem, logiką, wytrzymałością w sportowych konkurencjach,a także zjeść plasterek cytryny z uśmiechem na twarzy.

              Tegorocznym zwycięzcą, a tym samym szarfę ,, Super Chłopaka" zdobył Kuba z kl.2b,któremu serdecznie gratulujemy! Dziewczynki również stanęły na wysokości zadania- złożyły kolegom życzenia i dopingowały ich oklaskami podczas wykonywanych zadań. Wszyscy chłopcy otrzymali dyplomy i drobne upominki.

              Dziękujemy uczniom za świetną zabawę i wyjątkową atmosferę. Pragniemy w tym wyjątkowym dniu chłopcom,tym małym i tym dużym życzyć samych najlepszych chwil:))

              Informacja i zdjęcia: Ewa Głąb

            • Eliminacje do Śląskich Mistrzostw Szkół w Rummikub

            • Wybrano już czwórkę najlepszych graczy Rummikub, którzy będą reprezentować naszą szkołę podczas Śląskich Mistrzostw Szkół: Marta i Henio z klasy 7a, Tymon z klasy 6a oraz Alicja z klasy 5a.

              Będziemy trzymać za Was kciuki podczas turnieju!

              Organizatorki: Patrycja Zagórska i Joanna Wenklar

              Informacja i zdjęcia: Patrycja Zagórska

            • Zbiórka dla Powodzian

            • Dziękujemy wszystkim, którzy włączyli się w akcję zbiórki potrzebnych rzeczy dlla Powodzian. 

              Wszystkie dary zostały zabrane przez Tyskie Centrum Wolontariatu i dostarczone na miejsce zbiórki w Tychach, gdzie następnie zostały zawiezione dla potrzebujących.

              Dziękujemy

            • LEPORELLO -sposób na lekturę

            • Uczniowie klasy 3a, zainspirowani przygodami tytułowej bohaterki lektury "Asiunia" wykonali leporello – kolorowe, składane książeczki. Każdy uczeń stworzył własną interpretację wybranych fragmentów książki. Zadanie to pozwoliło uczniom nie tylko lepiej zrozumieć treść lektury, ale także rozwinąć ich wyobraźnię i zdolności manualne.

              Informacja i zdjęcia p. Joanna Loska-Rychlik

            • Dzień Kropki – dzień kreatywności w klasach pierwszych

            • Kiedy Peter Reynolds napisał książkę „The Dot” raczej nie sądził, że wywoła ona aż taką lawinę pozytywnych zdarzeń. Autor opisał historię nieśmiałej dziewczynki, która uwierzyła w siebie i odkryła swój talent dzięki nauczycielce plastyki. A wszystko zaczęło się od narysowania małej kropki.

              Uczniowie klas pierwszych w ramach obchodów Dnia Kropki uczestniczyli w różnorodnych aktywnościach: bawili się przy muzyce, wykonywali kropkowane prace plastyczne, kodowali, szukali znikających kropek. Opowiadali o swoich pasjach i zainteresowaniach.

              Możemy śmiało stwierdzić, że każdy z naszych uczniów ma talent. Mamy wśród nas talenty plastyczne, muzyczne, sportowe, taneczne i wiele, wiele innych.

              W dowód uznania kreatywnych postaw, każdy uczestnik zajęć otrzymał pamiątkowy dyplom oraz naklejkę. To był wspaniały i twórczy dzień!

              Informacja i zdjęcia p. Agnieszka Wawrzyniak 

            • Bezpieczna droga do szkoły

            • 5 września w ramach akcji „Bezpieczna droga do szkoły” odbyło się spotkanie pierwszoklasistów z dzielnicowym, mł. asp. Krzysztofem Jastrzębskim.

              • Jak poruszać się po drodze?
              • Kiedy i jak nosić odblaski?
              • Gdzie bezpiecznie możemy się bawić?
              • Co powinno zrobić, dziecko kiedy jest zaczepiane przez osobę dorosłą?
              • Jak należy wezwać pomoc, kiedy w domu wydarzy się coś niebezpiecznego?

              Na te i wiele innych pytań pierwszoklasistów odpowiadał na spotkaniu nasz gość. Należy podkreślić, że wszyscy aktywnie uczestniczyli w spotkaniu,  dzielili się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami.  Liczymy, że i tym razem wiedza teoretyczna znajdzie zastosowanie w praktyce.

              Informacja i zdjęcia p. Agnieszka Wawrzyniak

            • Dzień Kropki – słodkie świętowanie kreatywności w 3a

            • 13 września klasa 3a przeniosła się w niezwykły świat kulinarnej twórczości. Międzynarodowy Dzień Kropki, uczniowie postanowili uczcić  w wyjątkowy sposób – przygotowując ciasteczka w kształcie domina!

              Dzieci z wielkim zaangażowaniem wykrawały ciasteczka, a po upieczeniu dekorowały je czekoladą, tworząc na nich charakterystyczne kropki.

              Zanim słodkie domino trafiło do brzuszków, uczniowie rozegrali emocjonującą partyjkę. Było dużo śmiechu i radości, a każdy ruch był obserwowany z zapartym tchem. Po słodkiej rozgrywce, przyszedł czas na zasłużoną degustację.

              Tego dnia, uczniowie nie tylko rozwijali swoje umiejętności kulinarne, ale także kreatywność i zdolności manualne. Zajęcia były nie tylko smaczne, ale również dostarczyły wiele radości i pozytywnych emocji.

              Informacja i zdjęcia p. Joanna Loska-Rychlik

            • Międzynarodowy Dzień Kropki w bibliotece

            • W poniedziałek z okazji Międzynarodowego Dnia Kropki odbyło się spotkanie z klasą 3b. Zainspirowani historią Vashti, bohaterką książki „Kropka” Petera Reynoldsa, Uczniowie wykazali się kreatywnością i pomysłowością w wykonywaniu przygotowanych zadań m.in. odczytywali wyniki matematyczne ukryte za kolorowymi kropkami, łączyli kropki tworząc różne obrazki oraz poznali czym jest alfabet Moorse'a.

               

              Zdjęcia: p.Halina Kulka

              informacja: p.Kinga Radzewicz 

               

            • I Tyski Eko Piknik

            • 10 września klasa 6b wzięła udział w I TYSKIM EKO PIKNIKU. 

              Pod okiem Pani Kingi Radzewicz i Pana Grzegorza Mikszta, klasa mogła między innymi dowiedzieć się jak właściwie segregować odpady, jakim śmieciom można dać "drugie życie" i jak dbać o środowisko. 

              Zdjęcia i opis: Grzegorz Mikszta

            • Procedura postępowania w przypadku wszawicy w szkole

            • PROCEDURA POSTĘPOWANIA W PRZYPADKU WSZAWICY
              W SZKOLE
              SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 11
              IM. MARII CURIE-SKŁODOWSKIEJ W TYCHACH


              1. Wychowawca/nauczyciel po otrzymaniu informacji o przypadku wszawicy w klasie,
              zawiadamia o problemie dyrektora szkoły.
              2. Wychowawca/nauczyciel lub pielęgniarka zawiadamia rodziców o konieczności
              natychmiastowego podjęcia przez nich odpowiednich zabiegów higienicznych skóry
              głowy (zakup środków do zwalczania wszawicy w aptece) i objęcia tymi działaniami
              wszystkich domowników.
              3. Wychowawca/nauczyciel informuje wszystkich rodziców uczniów z klasy
              o konieczności podejmowania działań profilaktycznych z zaleceniem codziennej
              kontroli czystości głowy dziecka przez rodziców oraz czystości głów wszystkich
              domowników.
              4. W razie potrzeby rodzic z dzieckiem może zgłosić się do pielęgniarki szkolnej. W
              przypadku nieobecności pielęgniarki w danym dniu w gabinecie, zaleca się nie czekać
              na jej dyżur w szkole, tylko zgłosić się z problemem do przychodni rodzinnej.
              5. W przypadku, gdy rodzice zgłoszą trudności w przeprowadzaniu kuracji (np. brak
              środków na zakup preparatu), dyrektor szkoły we współpracy z ośrodkiem pomocy
              społecznej udzielają rodzicom lub opiekunom niezbędnej pomocy.
              6. Na terenie szkoły kontrolę czystości skóry głowy przeprowadza pielęgniarka szkolna.
              7. Pielęgniarka może sprawdzić czystość skóry głowy w danej klasie po zgłoszeniu
              problemu oraz dodatkowo po upływie 7-10 dni od zgłoszenia.
              8. Kontrola musi być prowadzona w sposób indywidualny, w wydzielonym
              pomieszczeniu.
              9. Zgoda rodziców na przeprowadzanie kontroli czystości głowy dziecka jest jednorazowa
              i obejmuje cały okres edukacyjny. Nie ma konieczności uzyskiwania od rodziców lub
              opiekunów każdorazowo zgody na przeprowadzenie kontroli czystości głowy.
              10. W przypadku stwierdzenia nieskuteczności zalecanych działań,
              wychowawca/nauczyciel lub pielęgniarka zawiadamia o tym dyrektora w celu podjęcia
              bardziej radykalnych działań, np. zawiadomienie ośrodka pomocy społecznej
              o konieczności wzmożenia nadzoru nad realizacją funkcji opiekuńczych przez rodziców
              dziecka.
              11. Dziecko z wszawicą ma prawo uczęszczać do szkoły. Zaleca się rodzicom/opiekunom
              rozważenie możliwości pozostawienia dziecka w domu przez okres 7-10 dni. Po tym
              czasie niezbędne jest powtórzenie kuracji.
              12. W ramach działań profilaktycznych zaleca się rodzicom spinanie włosów dzieci,
              stosowanie preparatów profilaktycznych na włosy. Obowiązkiem rodzica/opiekuna jest
              sprawdzanie czystości głowy dziecka co kilka dni, nie rzadziej niż raz w tygodniu.
              Należy uczyć dzieci i im przypominać, aby nie pożyczały do „przymiarki” czapek,
              szalików, szczotek do włosów innym dzieciom

            • ZAJĘCIA W PLENERZE

            •       Uczniowie klasy 3 a  uczyli się określania kierunków świata za pomocą słońca. Taka  forma zajęć w plenerze stworzyła  przestrzeń do lepszego zrozumienia zagadnienia, do współpracy i wspólnej zabawy. 

                                                                                              Informacja i zdjęcia p. Joanna Loska-Rychlik

            • Polon Tychy w naszej szkole!

            • Zapraszamy Uczniów naszej szkoły na zajęcia sekcji Judo- Ju-Jitsu.

              Pamiętajmy sport daje wiele korzyści dla młodego człowieka, zajęcia dla dzieci od 3-14 lat.

              Zadzwoń, przyjdź i zobacz, warto!